רואי החשבון משוועים למתמחים והשכר גבוה בהתאם

עפר גדנקן 1 Comment on רואי החשבון משוועים למתמחים והשכר גבוה בהתאם

פרופ' ירון זליכה, ראש בית הספר לראיית חשבון בקריה האקדמית אונו:
"תחום ראיית החשבון משווע למתמחים חדשים ולכן גם השכר בתחום הזה עלה משמעותית בתקופה האחרונה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראיית החשבון צבר לו שם של מקצוע יוקרתי ומכובד, ולא לחינם. רואי החשבון מועסקים בשלל תפקידים בחברות פרטיות וציבוריות בארץ ובעולם, הרבה מהם במשרות בכירות, וניצבים בעמדות השפעה כלכליות משמעותיות.

בשנה האחרונה עבר תחום ראיית החשבון מהפכה של ממש בכל הקשור להעסקת מתמחים, זאת בעיקר הודות לביקושים המרובים שגבוהים מההיצע, נתון שמשפיע באופן ישיר על תנאי ההעסקה של המתמחים בראיית חשבון ועל השכר שלהם.

"כל משרדי רואי החשבון ובתוכם גם חמשת הגדולים בישראל נמצאים במצוקה של ממש עם חסר גדול במתמחים". אומרת הג' שרי רז –  מנהלת היחידה להכוון וניהול תעסוקתי בקריה האקדמית אונו. "אנחנו מרגישים את הלחץ והמחסור היטב. במשך שנים אנו עובדים עמם בשיתוף פעולה כדי לשלב סטודנטים שלנו כמתמחים במשרדי רואי החשבון ועד כה היה ניתן לענות על הצורך במידה סבירה. כעת מדובר בקטסטרופה של ממש: המשרדים ממש 'רצים' אחרי מתמחים, דבר שמתבטא גם בתנאי הקבלה שהשתנו. לדוגמה, כיום, במשרדים רבים  כבר לא מסתכלים רק על גליון ציונים, אלא על גם על נסיון תעסוקתי מעשי ועל יכולות אישיות כלליות, על חריצות, ידע כללי ועוד".

"תחום ראיית החשבון משווע למתמחים חדשים ולכן גם השכר בתחום הזה עלה משמעותית בתקופה האחרונה". אומר פרופ' ירון זליכה –ראש בית הספר לראיית חשבון  בקריה האקדמית אונו. צריך לזכור כי ראיית חשבון היא המקצוע המוביל בעולם עסקים. אין עסקה גדולה, מיזוג, רכישה, השקעה, חברה חדשה או חברה ישנה שמאחוריה לא עומדים רואי חשבון ומנווטים אותה להצלחה עסקית. בנוסף, בניגוד לתדמית האפורה של המקצוע בספרות הישנה, ראיית חשבון היא מקצוע מרתק, מקצוע שבו אתה נמצא בחדוות עשיה ובקדמת העשייה בענפים המרתקים ביותר. במקצוע ראיית החשבון ניתן לעבוד בכל ענף, בכל תחום ולעמוד מאחורי ההצלחה העסקית החדשה".

רוב רואי החשבון במגזר החרדי הינם בוגרי ובוגרות הקמפוסים החרדים של הקריה האקדמית אונו באור יהודה ובירושלים ומעניין לציין שדווקא בקרב הסטודנטים החרדים שניגשים לבחינות המועצה אחוזי המעבר גבוהים במיוחד. נתון שלכאורה מושפע מסגנון לימוד הגמרא החריף, מהשאיפה למצוינות וכמובן גם מהמרצים הטובים ביותר שעומדים לרשות הסטודנטים באונו לאורך כל הדרך.

בקמפוסים החרדים של אונו נלמד התואר בחשבונאות במשך 3 שנים ולאחר מכן ישנה שנת השלמה המכינה את הסטודנטים למבחנים של מועצת רואי החשבון.  במקביל קיימת גם מכינה קדם אקדמית לבוגרי ישיבות על מנת שיוכלו להשלים את הידע הנדרש, ללמוד לתואר הנחשק ולהביא פרנסה מכובדת לביתם. בקיץ הקרוב יפתחו באונו מכינות חדשות לגברים אשר ירצו להתחיל את הלימודים כבר בתחילת השנה הבאה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כן עלה, מפני ששכר המינימום עלה. ומה אחרי התמחות?